måndag 20 juni 2016

sista timmarna

Svea är på förskolan, näst sista dagen innan hon får sommarlov. Kom på att vi kanske skulle ge pedagogerna något litet inför sommaren... får se om jag hinner fixa det. Felix sover sin förmiddagslur och jag sitter med kaffekopp nummer tre för dagen och funderar på att ta en liten lur på soffan. 03.41 slog jag igen datorn i natt och upp igen vid 8 med lite stök strax innan 5 med Svea som kom och var ledsen. Trött räcker liksom inte riktigt till för hur det känns just nu. 

Jag skickade i alla fall in uppsatsen till handledaren i natt så väntar på att hon ska återkomma med synpunkter. Var ju på opponering för 1,5 vecka sen och som väntat fick jag en hel del att åtgärda och jag känner bara för att spy på denna jäkla skiten. Så nu har jag egentligen till på torsdag för att fixa allt men jag och herrn åker till Göteborg onsdag-torsdag så jag måste bli klar senast i morrn kväll. Så det är sista timmarna kvar nu. STRESS. Hela vårterminen har bara varit STRESS. Fy fan. Ska bli så ofantligt skönt när detta är över. Att få ha sommarlov och bara vara. 

Börjar jobba i augusti, jag tackade ja till ett mentorskap i en blivande åk 3 och dessutom bara ca 15 min hemifrån så det blir nog jättebra. Så samtidigt som jag har jobbat med uppsatsen så har tankarna snurrat mycket kring blivande jobbet, är peppad! 

Har hunnit med lite kul också faktiskt, eller ja, jag har tagit mig tid till det. För ett par veckor sen så var jag ute med en nyfunnen vän kan man säga, och en kompis till henne. En riktigt rolig kväll hade vi. Nu i fredags blev det lite vin och drinkar och så middag med bästa J och E.  Gamla klasskamrater och hej och hå vad jag skrattade. Mycket mer sånt vill jag ha framöver. Igår kväll bokade jag tågresa till Uppsala första helgen i juli för att hälsa på barndomskompisen J. Ska bli riktigt kul och skönt att komma bort lite.

Nu plingade det till i inkorgen, svar från handledaren. Bäst att sätta igång direkt medan Felix fortfarande sover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar