onsdag 6 februari 2013

igång igen

Nu är renoveringen igång ordentligt och jag är delaktig igen. Herrn har fått göra förarbetet själv, spackla och slipa väggar och tak. Dels tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt och dels vet jag att min kropp inte hade mått så bra av det. Orkar näst intill ingenting längre... Får ont i rygg, höfter och axlar så himla lätt.

Vi gör i ordning sovrummet förresten, har nog nämnt det nån gång men har ju inte skrivit allt för ofta på sistone. Vi har i alla fall målat taklister, mur och tak idag, får bli en strykning till i morgon. Sen får vi se om det räcker eller om det får bli ytterligare strykningar dan därpå. Efter det ska jag måla elementet också sen är det dags för recover-tapet, lite spackling och till sist de vanliga tapeterna. Sen blir det klickgolv, golvlister och dörr- och fönsterfoder. Vi ska måla dörrar och fönster också men det får vi fixa lite senare i vår när det är varmt nog att måla utomhus.

Men allt det andra har jag satt en deadline till sista mars på. Det borde vi hinna, kanske eventuellt lite tidigare också men bättre att ha gott om tid.

Annars letar vi barnvagn, vilken jädra djungel det är, särskilt som vi helst vill köpa en begagnad och som dessutom inte är brun eller beige (jag har så otroligt svårt för de färgerna, haha...) så det är inte helt lätt. Om någon har några tips på vettiga vagnar som passar både landsbygd och stad så hojta gärna till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar