tisdag 5 februari 2013

lista

Sandra svarade på en bunt frågor och jag har inget bättre för mig så jag kör samma lista!

1. Hur gammal är du? 25 men fyller 26 i november.

2. Hur gammal känner du dig? Ja, jag känner mig nog som 25 oftast fast allt oftare känner jag mig betydligt äldre.

3. Vad har du gjort i dag? Ehm, haft sovmorgon med herrn som jobbar eftermiddag den här veckan, ätit pizzarester till frukost, hälsat på svärfar, handlat, tvättat, lagat mat, läst lokaltidningen, gått igenom barngrejerna vi har och spanat på blocket efter barnvagn, sovit en timme, hängt tvätt, spelat Candy Crush, kollat på Farmen och Familjen Annorlunda, städat undan slipdamm och skräp från sovrummet och svurit över det en hel del.

4. Vilken film såg du senast? Är inte helt säker, började kolla på Killing them softly en kväll men den var så seg så vi stängde av men Asterix och bautastenssmällen kan det ha varit.

5. Vem ringde du senast? Mamma, hade missat ett samtal från henne så ringde upp.

6. Är du besatt av någonting? Njae kommer inte på nåt särskilt.

7. Är du rädd för blod? Nä, inte direkt men beror kanske mer på sammanhanget än själva blodet.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Mörk tresitssoffa i fejkskinn i vårt vardagsrum, tycker inte om soffan kan jag tillägga.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Eh, nja fast nu har jag redan läst Sandras svar så det blir ju liksom lite fusk... Men Reinfeldt, Persson, Palme och Bildt hade jag nog fixat men Ingvar Carlsson också, eller?

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart och grått mestadels med en del färgstänk. Dock inget brunt/beigt.

12. När vaknade du i dag? Ja, runt 9 kanske? Om man inte räknar gångerna när jag var upp på toa under natten.

13. Vilken är din favorithögtid? Är inte säker, påsk kanske... Gillar julen också men all pakethets förstör det lite så då är påsk bättre. Dessutom är det under våren, gillar inte vinter nåt särskilt.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Nåt lite varmare ställe med en pool och god mat.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Eh, vet inte riktigt.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Mycket resor, noll renovering, fixa och greja med egna odlingar, mysa med barnbarn och bara götta sig tillsammans med gubben.

17. Vad lyssnar du på just nu? TV'n står på i bakgrunden men lyssnar inte direkt.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nope.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, smör, ost, bröd och O'boy.

20. Vem är din favoritkändis? Åh va svårt... Pass.

21. Vad är du på för humör just nu? Svårt att säga, det pendlar mellan hejdlös gråt, vredesutbrott och gapskratt men precis just nu mest bara trött.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Asien, Nordamerika och Europa.

23. Snarkar du? Herrn påstår ju att jag gör det ibland men jag tror att han bara hittar på...

24. Vilka yrken har du provat på? Förskolelärare-, fritidspedagog- och lärarvikarie, turistvärd, cafépersonal och vaktmästare.

25. Hur går du helst klädd? Gravidleggings, sport-BH, längre linne och munkjacka.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpion.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Lakrits och choklad.

28. Vad sa du senast? Fan i helvetes jävla osv.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Engelska, Samhällskunskap och Bild gillade jag mest.

30. Vad har du på dig just nu? Linne, sport-BH, mjukisshorts och strumpor.

31. Vilken är din favoritaffär? IKEA & Lagerhaus.

32. Vad har du för storlek i kläder? Det är fan olika varje gång men på sistone, alldeles för stort.

33. Vad har du i dina fickor? Oftast ingenting, förutom på vinterjackan som har stora fickor så där finns en penna, lypsyl och plånbok m.m.

34. Vad köpte du senast? Mjölk, toapapper, mjöl, vaniljsocker, lök, paprika och kattmat.

35. Hur många gånger har du flyttat? 4 blir det nog.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Obegränsat med mat och vatten och tändstickor. Kanske? Hatar den frågan.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Definitivt inte morgonmänniska i alla fall.

38. Senaste filmen du såg på bio? Mammas pojkar i mellandagarna.

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, ett stygn i ena stortån.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, men det var bra längesen.

41. Vad åt du till frukost? Pizzarester och vatten.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 2003 gick jag i 1:an på gymnasiet tror jag, vantrivdes nog med livet i allmänhet.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej. 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Sånt borde jag kanske minnas men det gör jag faktiskt inte. Förmodligen så var det herrn, han är bra på att vara bra men det beror ju också på vad som menas med speciellt.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid sängen på nattduksbordet som är en pall just nu i vårt tillfälliga sovrum.

46. Vad var det sista du åt? Makaroner och korvstroganoff.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Sovmorgon.

48. Är du blyg? Ja, ganska åtminstone bland folk jag inte känner så väl.

49. När flög du senast? I januari '09, till och från USA.

50. Har du något tatuering? Nej.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nja, sladdade av vägen en gång. Trodde jag skulle dö men inget hände med vare sig mig eller bilen eller passagerarna. Var bara sjukt läskigt.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Fotboll.

54. Har du några husdjur? Ja, vi har två katter.

55. Vill du gifta dig? Jo, kanske. Förlova mig åtminstone men får nog tjata i några år till.

56. Var växte dina föräldrar upp? Pappa flyttade runt en massa under sin uppväxt men hans familj bosatte sig till slut på samma lilla ort som mamma växte upp och senare även jag.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja på jobbet, för att anmäla inbrott i bilar och sånt.

58. Vilka är dina största svagheter? Fruktansvärt dåligt tålamod, hett temperament och lite för känslig, åtminstone just nu.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Njae, skulle va Mattsson då och möjligen ässämm (SM) men inget som fastnat hos en större massa.

60. Vad ska du göra imorgon? Måla element och tak tror jag. Plugga lite. Försöka tvätta undan lite mer. Ja och så ska jag på Me&I-party (dyra barnkläder) på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar