lördag 22 mars 2014

jag lever

Heej!

Har tänkt på att skriva då och då men det har inte blivit av. Sist jag skrev, den 15:e maj 2013, en onsdag och mindre än en månad tills hen i magen var beräknad. Haha, ja tänk om jag då hade vetat att jag två dagar senare skulle gå runt med värkar och sedan natt till lördag skulle föda barn?! Tur att jag inte visste. För hen i magen visade sig vara en hon, en liten Svea och hon kom 3 veckor och 2 dagar innan BF, i v. 36+5. Det var snopet att det skulle bli innan BF då alla sade att det är normalt att man går över sisådär 14 dagar när det är första barnet och att det dessutom kan vara långdraget. 

Inget av det blev det för oss. Strax före 10 på förmiddagen den 17:e maj reste jag mig upp för att gå på toa och göra mig redo för en promenad med grannen. Då gick vattnet, haha, ståendes i en stor pöl fick jag ringa hem sambon från jobbet. Sen ringa och avboka promenaden och sen till förlossningen för att fråga vad jag skulle göra nu. In på kontroll vid 12-tiden och sen hem igen. Vid 15 drog värkarna igång och vid 20.30 eller så var vi inne på B.B. Den 18:e maj kl: 01.07 kom den mest fantastiska unge ut. Även om jag där och då mest frågade vad "det" blev för att sen skratta åt hennes konformade huvud, alldeles hög på lustgas. Vilket var det enda som hanns med. Never again säger jag bara. Om (vilket jag hoppas) det blir fler barn så ska det bedövas så mycket som möjligt, haha... Fy fan, och nej, man glömmer inte med tiden. Åtminstone inte än. Ångest. 

Hehe, nu var det ju inte detta jag skulle skriva om egentligen men blev lite nostalgisk så här på kvällskvisten när jag läste senaste inlägget. Svea, som vår coola unge heter, är numera 10 månader gammal och kryper och reser sig upp mot allt och alla jämt och ständigt. Babblar en massa oförståeligt dagarna i ända, lyser upp så fort hon ser en katt, sover lite oroligt vissa nätter men äter allt hon serveras (än så länge), är mest lik sin far till utseendet men har fått mina smilgropar och humör. Hon är bara helt fantastisk och är helt klart det bästa jag har gjort, med lite hjälp förstås. 

Nu har ju denna morsan efter en termins uppehåll börjat plugga igen. Halva sista terminen har gått och slutspurten i näst sista kursen är här. Så som vanligt när jag har fullt upp med skolarbete så kommer det ett inlägg här. Nu ska jag återgå till arbetet och få det ivägskickat sen blir det sängen och en låång sovmorgon i morgon. (Sambon och jag tar en varsin sovmorgon på helgerna, ett av de bästa besluten vi fattat sen skruttan kom.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar