tisdag 12 april 2011

en lista så där sent på kvällen

Nämn något som gjorde dig glad igår: Igår? Hmm... Jo! Nittileaks, Filip & Fredriks nya program som hade premiär.

Vad gjorde du kl 08 imorse: Jag åt nog frukost eller så höll jag åtminstone på att göra mig i ordning för dagen.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Drog en lättnadens suck att förlängningen i hockeymatchen inte blev lika lång som sist och över att Färjestad faktiskt vann, till slut.

Det sista du sa högt: Något i stil med "Ni får ha det så bra!" till några av ungarna på VFU'n, eftersom det var min sista dag med dom på ganska länge.

Det senaste någon sa till dig: Ja det var väl i samma situation som ovan, nån av ungarna som sade "hej då".

Vad har du druckit idag: Mycket vatten, ett glas lingonsaft och typ tre stora koppar kaffe.

Vad var det senaste du åt: Makaroner och någon slags korv stroganoff med gurka och tomat till.

Vad var det senaste du köpte: Ehm, bensin? Eller kanske mat, minns inte.

Vad är det för färg på din ytterdörr: Dörren in till lägenheten är i lite halvmörkt trä.

Vad är det för väder hos dig nu: Är inte helt hundra men det låter som om det duggar lite.

Godaste glassmaken: Choklad, tror jag.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Njae, inte kärlek kanske men förälskelse däremot.

Sover du tungt: Både ja och nej. Ibland vaknar jag för minsta lilla men jag kan också sova trots att nån ropar och skriker i samma rum.

Drömmer du mardrömmar: Ja särskilt de senaste, typ, två åren. Senast för några dagar sedan.

Trivs du med ditt jobb: Jag pluggar ju men jo det är helt okej även om jag inte gillar alla kursers upplägg.

Favoritklädsel: Klänning, leggings och en kofta. (Haha, lite sjukt att jag knappt ägde en klänning för några år sedan.)

Favoritlåt just nu: Ingen speciell, jag har blitt sjukt dålig att lyssna på musik. Fast Mumford and Sons - Little lion man är vääldigt fin, den lyssnade jag faktiskt på igår.

Vad ser du om du tittar till höger: Kuddar, krukväxt, fönstret och lite annat.

Vad gör dig glad just nu: Tanken på att det snart är sommarlov även om det innebär en massa jobb så är det ändå ett skönt avbrott i studierna.

Vad ska du göra härnäst: Ta en snabbdusch och sen är det dags för sängen (hoppas att kaffet inte hindrar sömnen).

Höger eller vänsterhänt: Höger.

Humör just nu: Lite sliten, stressad och kanske även lite irritation samtidigt som jag är ganska nöjd.

Favoritgodis: Lakrits i de allra flesta former och varianter och så choklad.

Kläder just nu: Mjukisbyxor och ett linne.

Sommarplaner: Jobba och så förhoppningsvis hinna med en dag på Liseberg!

Hur många kuddar sover du med: En, två och tre, lite olika från natt till natt.

Spelar du något instrument: Inte nu längre, har spelat fiol i 10 år men har inte rört den de senaste 5 åren.

Morgon eller nattmänniska: Nattmänniska egentligen även om jag nu fått rutinen att gå och lägga mig vid 22-23. Jag är dock lika trött på morgonen oavsett hur länge jag sovit. Efter 10 brukar jag funka hyfsat.

Vad är viktigast för dig: Familj, vänner, herrn och att inte stressa upp sig i onödan. Ta det lugnt och göra saker med folk man tycker om.

Är du kittlig: Inte direkt förutom under fötterna. Där är jag helt SJUKT kittlig.

Snarkar du: Njae, herrn påstår att jag gör det ibland men jag tror inte på honom, haha...

Stjärntecken: Skorpion.

Äckligaste insekten: Spindel är kanske ingen insekt men äcklig är den. Sen finns det tvestjärtar, skalbaggar, hästmyggor och ja, jag tycker nog de allra flesta insekter är ganska äckliga faktiskt.

Längtar du mest efter just nu: Slutet av första veckan i maj. Då är den pågående kursen slut och förhoppningsvis godkänd. Ja och så lite andra grejer också men det tar jag inte här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar