torsdag 7 april 2011

veckan som gått

Sitter och kollar på femte(!) perioden i andra slutspelsmatchen... Ingen jävel gör ju mål, äckligt drygt. Det har varit lite dåligt med uppdateringar senaste veckan men jag har haft fullt upp och har varit allmänt sliten. Men jag gör en liten uppdatering om vad som hänt senaste veckan.

Fredag: Första dagen på VFU på 1:a april dessutom. Barn som försökte lura mig hela dagen, haha, men ingen lyckades nåt vidare. På kvällen åkte jag till herrn. Vi gjorde pizza med sån där färdig Sarah Lee-deg, som jag har varit lite motståndare till. Det blev gott, visst, men jag tycker ändå inte om själva grejen... Blev också lite småsur på kvällen av anledningar som egentligen kanske är fåniga men just då var det irriterande.

Lördag: Vi sov ganska länge och vid halv fyra åkte vi hem till min mor&far. Det var dags att fira pappa som fyllde år tidigare under veckan men då jobbade han. Han verkade bli glad över presenten i alla fall, han fick boken Filmbilar, nitlotter (hehe, fast det visste jag ju inte då) och så en godispåse. Vi blev bjudna på smörgåstårta och kakor, gôttit. Det blev en sen kväll, vi åkte inte därifrån förrän strax efter tolv.

Söndag: Sov länge än en gång men när vi väl var uppe så begav vi oss ut i trädgården (jag efter lite muttrande om vad jag hellre hade gjort). Vi rensade upp massa skräp och lade i sopsäckar, jag sorterade en jäkla massa pantflaskor och annat återvinningsbart. Sen krattade vi gräsmattan där det fanns ett helt grustag efter all plogning i vinter. Ronnie och Jennifer kikade förbi en sväng också så vi fick ta en paus och tjôta lite. När vi kände oss nöjda med trädgården så åkte vi till stan och pantade och källsorterade. Efter det hem och duschade och sen åkte vi till Sunne och herrn bjöd på mat på restaurang, det blev thaimat för min del. Trevlans! På kvällen blidde det film.

Måndag: VFU till 13 och efter det cykla hem och andas, strax därpå kom herrn och plockade upp mig. Vi åkte till honom och lastade på allt skräp, från dagen innan, på släpkärran och åkte till soptippen och slängde. Efter det tillbaka till Edane, lämnade tillbaka släpet och sen handlade vi lite till middagen. Här började jag må riktigt dåligt av huvudvärken som smugit sig på så jag lade mig på soffan och somnade i några timmar. Vaknade av herrn som kom och sade att maten var klar. Fint. Mådde verkligen skit av huvudet resten av kvällen också. Jag åkte hem till mig vid 22 eftersom jag inte hade plockat med mig några grejer inför morgondagen.

Tisdag: VFU till 14 och sen fixade jag lite skolarbete, påbörjade arbetet som ska göras nu under VFU'n. Sen åkte jag och handlade och åkte ut till Edane. Såg på hockey med herrn och Plutten, vinst med 5-4 då (nu blev det till sist en förlust med 3-2). Fixade korvstroganoff så vi fick matlådor.

Onsdag: VFU till 16.30 drygt, var med på fritids efter den ordinarie skoldagen. Det blev en riktigt lång dag och till slut kom det huvudvärk även då. Gick i alla fall iväg och handlade och hämtade ut mitt paket ifrån H&M. Påslakanen var superfina men klänningen var en liten besvikelse, inte lika fin i verkligheten. Menmen, jag orkar inte krångla med att skicka tillbaka. Den passade i alla fall. I övrigt hände inte värst mycket.

Torsdag: Idag, VFU till 17 och direkt hem för att tvätta. Tvättade fyra maskiner och under tiden fixade jag en köttgryta som blev riktigt god. Så det är vad jag gjort ikväll, tvättat, lagat mat och kollat på hockey. Nu ska jag bädda rent i sängen med mina nya, nytvättade, sängkläder. Sen blir det natta. Har en lista med saker att göra i morrn så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar