onsdag 20 april 2011

under min frånvaro

Ojojoj, nu har det varit dåligt med uppdateringar ganska länge. Ursäkt? Vårväder, skolarbete, trädgårdsfix, renoveringsjobb, förkylning och ren njutning.

Förra veckan så avslutade jag VFU'n (på onsdagen), det var en trevlig period! I torsdags hade vi grupparbete och så åkte jag till Glava. Jag hämtade en hel massa kläder och skor och lite annat, fick med hjälp av brorsan A på sommardäcken och så var jag med svägerskan och tränade Gymstick (smärta säger jag bara!). Ja och så vann ju Färjestad SM-guld igen! I fredags var det återigen grupparbete och efter det så kom mamma, med hundar, och hälsade på en snabbis. På kvällen drog jag ut till Edane.

Ja, och i Edane är jag fortfarande. Det har varit en ganska lugn helg med grillning både lördag och söndag. Fast vi har slitit ont också, haha... Under helgen grejade vi som bara den ute i trädgården. Rensade ogräs i rabatterna, eldade gräs, krattade löv och tvättade av utemöbler och grillen.

I måndags så hade vi återigen lite grupparbete så nu är allt det klart. Bara de enskilda uppgifterna kvar, suck. Efter skolan åkte jag till Jysk och köpte dynor och en vaxduk till utemöblerna, blev tjusigt. Sen åkte jag tillbaka ut till Edane. Grundmålade fönstret i rummet som håller på att renoveras. När herrn kom hem åkte vi in till stan igen, köpte pensel och elementfärg. Passade på att köpa mat på Kocki också, vi hade visst inte tid att laga mat, haha... Så när vi kom tillbaka så gjorde herrn det sista ute i rabatterna och jag målade elementet en första gång.

Igår så åkte jag iväg med Nala, katten, till veterinären. Lämnade in henne där för sterilisering. För att fördriva tiden tills jag kunde hämta henne igen så åkte jag hem till mig och hämtade lite kläder, diskade och plockade lite. Sen åkte jag och handlade mat och efter det ut till Ernas blomsterhandel och köpte penséer och blomjord. Efter det blev det en tur till Jennifer också, satt och prata ute på balkongen i värmen, gôtt!

Sen var det äntligen dags att hämta Nala igen, hon hade redan börjat vakna stackarn. När jag kom tillbaka till Edane så var det bara att fixa i ordning hennes bädd och kolla så hon mådde ganska okej. Sen gick jag ut och planterade penséerna och sen fixa i ordning maten. Jag gjorde egen potatissallad och gjorde i ordning grillspett så när herrn kom hem var det bara att starta grillen.

Det kom en elektriker och drog elen i rummet och sen ägnade vi resten av kvällen där inne i stort sett. Jag målade elementet en gång till och sen hjälpte jag herrn att spackla skruvhål, haha, och det var nog det tråkigaste hittills. Dessutom var det svårt att få det bra.

Ja det var vad jag har gjort när jag inte suttit här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar