fredag 13 augusti 2010

kontrakt

Joo, bullar vart det igår, massor... Linser har jag numera på mina ögon, jag har ramat in ett par träsnitt och jag äter penicillin i några dagar framöver.

När Kickan kom hem igår så passade han på att snickra lite på huset medan vädret höll uppe och jag var snäll och gjorde hemmagjord pizza! Inte litte gôtt!

Vid halv 10 i morse åkte jag hem en snabbis innan jobbet, bytte om och kollade posten m.m. Mellan 11 och 19.30 vart det jobb, hyfsat lugn dag ändå men ändå slitsamt... Efter jobbet var jag med brorsan med familj hem till vår kusin, va där i nån timme och efter det har jag grejsat med lite skolgrejs, bl.a. CSN. Hoppas verkligen inte att det blir några problem med att få studielån, det är liksom en förutsättning till att jag ska kunna flytta. Menmen, bara att hålla tummarna!

På tal om lägenheten så kom hyreskontraktet med posten idag, har precis skrivit på det så nu är det bara att posta! Har redan börjat fundera ut hur jag ska möblera också, haha... Som "tur" är så bor jag ju hemma så det är ju ingen brådska att få in alla grejer med en gång utan man kan kolla och mäta lite först. Åh, ska bli så kul! Efter nästa löning så får det blir en tur till IKEA och Lagerhaus, wohoo!

Nej nu vart klockan mycket, ska ta en snabbdusch och sen åka hem till gôbben, blir nog där hela helgen nu när jag är ledig och allt! Så enormt skönt att va ledig en helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar