onsdag 25 augusti 2010

lista lånad av spiderchick

Namn? S. Mattsson

Beroende av? Inte tobak eller nåt sånt men jag är nog lite beroende av att få prata av mig. Det behöver inte vara ofta men nån gång då och då. Sen god mat är inga fel heller, haha...

Vad tror folk om dig? Vet inte riktigt men jag har fått höra att jag inte alls är som jag verkade till en början. På ett positivt sätt, haha...

Stämmer det? Kanske det, vid första mötet med människor så är jag nog på ett lite annorlunda sätt eftersom jag tycker att det kan vara otroligt jobbigt att träffa nya människor.

Vad får du oftast komplimanger för? Hmm, har fått höra att mina glasögon är snygga och att jag har snygg färg på håret (den är feeeejk). Jo och så brukar min matlagning/bakning vara uppskattad.

Hur imponerar man på dig? Genom att säga vad man tycker och stå för det (även om jag inte håller med). Även människor som försöker att vara positiva för det mesta utan att det går till överdrift.

Vem ringde du senast? Mamma, hade ett missat samtal från henne, men hon svarade inte.

Antal timmar sömn inatt? Hmm, runt 8-9 timmar men jag vaknade titt som tätt hela natten.

Sov du ensam? Nej jag sov hos herrn så jag hade honom bredvid mig.

Brukar du komma i tid? Jag försöker ALLTID komma i tid, avskyr att vara sen men ibland händer det ju självfallet att jag blir sen.

Vad tycker du om fötter? Jag är inte speciellt förtjusta i dom, haha, särskilt inte mina egna. Har haft alldeles för mycket problem med dom för att dom ska vara uppskattade. Överlag tycker jag nog att fötter är lite äckliga.

Hade du en bra kväll igår? Nja, bra och bra, den var ganska händelselös. Lite TV-tittande och tidigt i säng.

Favoritdryck på morgonen? Sällan jag äter frukost men mjölk, tranbärsjuice, kaffe eller te brukar det bli i såna fall.

Sysslar du med någon idrott? Inte längre och det lovar jag, det märks! Flåsar för minsta lilla ansträngning. Har spelat fotboll tidigare.

Är du nöjd med ditt liv? Ovanligt nöjd faktiskt. Livet är väldigt bra just nu på i stort sett alla plan.

Vad är det värsta du vet? Ryktesspridningar, människor som saknar total hänsyn för andra och spindlar och fjäderfän.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det har jag. Dom är inte många men dom är bra.

En speciell dag du minns? Svååårt men studenten var ganska speciell, så överdrivet glad för att slippa komma tillbaka, så glad för att det äntligen var slut!

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Om jag ringer nån så är det Jennifer. Fast det beror ju såklart lite på varför jag är arg/ledsen också. För det mesta ringer jag nog ingen alls.

Vill du gifta dig? Njae, klart att det är lite lockande, haha, men jag känner inte att det är ett måste.

Är du musikalisk? Jag spelade fiol i 10 år men var inte särskilt mycket bättre än dom som "bara" spelat i 5 år så... Jag säger lite. Inte helt tondöv men inte särskilt duktigt heller.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten, saft eller mjölk.

Biter du på naglarna? Gjorde när jag var mindre men jag lyckades vänja mig av med det.

Har du någon gång gråtit dig till sömns? När jag var yngre hände det nog några gånger.

Vad är det finaste du fått?
Ingen aning! Jag uppskattar genomtänkta saker/handlingar vare sig dom är stora eller små. Bara det är en fin tanke bakom.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Kissa ståendes, runka, pilla under motorhuven och se om jag automatiskt kan nåt mer, äta kopiösa mängder mat och sen ta en portion till.

1 kommentar: