måndag 16 augusti 2010

längtan

Jag längtar något så obeskrivligt mycket till att få flytta. Ha mitt eget. Inte Kickans, inte hemma hos mamma och pappa, utan bara mitt. Mitt ynkligt egna lilla badrum, mitt fånigt egna lilla kök och mitt löjligt egna lilla rum. Mitt egna lilla hem.

Slippa ta hänsyn till någon annan, hur mycket jag än tycker om denna någon. Kunna städa när jag själv känner för det. Leva på att bara äta bullar med mjölk till om det är det jag känner för. Sova länge om morgonen utan att någon stör. Kunna bjuda hem folk men också få se någon gå hem till sig och lämna mig till mitt. Se på vilket skräpprogram som helst på TV utan att någon byter kanal. Kunna spendera en timme i duschen utan att varmvattnet tar slut eller att någon bankar på dörren.

Jag längtar och hoppas att dom kommande två månaderna kommer gå fort som bara den och att 1:a november snart är här. För då kommer jag sitta där i underkläderna på min soffa framför Top Model och käka bullar efter en stekhet lång dusch.

2 kommentarer:

  1. BULLAR OCH TOP MODEL! Jag måste genast komma och hälsa på.
    Tiden kanske är lite dålig, eftersom jag kanske ligger på bb precis när du flyttat in. Men skit detsamma.
    Jag ska komma dit.
    Ibland får jag en längtan till Värmland som inte ens jag kan förklara. Kanske för att du finns där!
    Lycka till med skolan!

    SvaraRadera
  2. Haha, åh, kära Michaelsson! Du är så välkommen så! Med eller utan Sven och gubbe.
    Tack så hemskt mycket, jag hoppas jag valt rätt nu. Ska bli lite spännande även om kurslitteraturen pekar åt nåt annat, haha... Lycka till med allt du med! Nån gång ses vi banne mig!

    SvaraRadera